Regler och Villkor
INLEDANDE INFORMATION
När du registrerar dig på www.kungaslottet.se ("Webbplatsen") ingår du ett avtal med Kungaslottet Ltd, ett företag som är som är etablerat enligt Maltesisk lag och har sitt säte i 105, Gwardamangia Hill, Pieta, PTA 1313, Malta ("Kungaslottet" eller "Vi”). Kungaslottet är reglerat av Spelinspektionen ("Spelinspektionen") och har licensnumret 23Si1998, denna licens var utfärdad 5 december 2023 och är giltig till 4 december 2028, för att tillhandahålla speltjänster (”Tjänster”) på Webbplatsen.
När du registrerar dig, har tillgång till och använder de tjänster som erbjuds på Webbplatsen under det svenska licensen, utfärdad av Spelinspektionen, måste du läsa igenom, förstå och acceptera dessa Regler och Villkor, Cookiepolicy och Sekretesspolicy (sammantaget "Villkoren"), som hädanefter reglerar dina handlingar och aktivitet, och förhållandet till Kungaslottet. Kungaslottet förbehåller sig rätten att uppdatera dessa Villkor, och du kommer då behöva acceptera Villkoren på nytt för att få fortsatt tillgång till Webbplatsen och dess Tjänster.
- Kontoregler
- Betalningsregler
- Säkerhetsregler
- Casino och välkomsterbjudanden
- Spelregler
- Ansvarsfriskrivning
- Sekretesspolicy och cookiepolicy
- Chattrum
- Klagomål
- Tillämplig lag och jurisdiktion
1. Kontoregler
1.1. För att du ska kunna registreras som spelare och använda Tjänsterna som erbjuds på Webbplatsen måste du lämna in en registreringsansökan för ett konto hos Kungaslottet ("Spelarkonto"). Ansökan om spelarkontot kommer åtminstone att kräva följande information om dig:
- Personnummer för att bekräfta att du är över arton (18) år;
- För- och efternamn;
- Adress;
- Mobilnummer;
- Giltig e-postadress;
1.2. När du registrerar dig garanterar och intygar du att all information som du har uppgivit i registreringsformuläret är sann, uppdaterad och korrekt. Registreringen måste göras personligen. Kungaslottet kommer inte att registrera dig och, om du redan har ett registrerat konto, kommer Kungaslottet att annullera din registrering som spelare om Kungaslottet finner att du har lämnat oriktig information vid registreringen som spelare. Endast ett konto per spelare är tillåtet. Om du försöker öppna mer än ett konto, under ditt eget namn eller under något annat namn, eller om du försöker använda Tjänsterna med hjälp av någon annans konto, har vi rätt att omedelbart stänga alla dina konton, behålla alla pengar på dessa konton och förhindra framtida användning av Tjänsterna. Det är ditt ansvar att veta om det är lagligt att spela i det land där du bor.
1.3. Kungaslottet är skyldiga att identifiera och verifiera alla spelare som är registrerade hos Kungaslottet. Följaktligen kan Kungaslottet verifiera de uppgifter som samlas in under registreringsfasen mot offentliga register eller andra register hos oberoende källor. För att verifiera identiteten på en spelare som använder identitetsverifieringstjänster från tredje part, måste Kungaslottet överföra information om spelaren till tredje part. Du ger härmed ditt uttryckliga samtycke till att all din information lämnas ut, överförs och delas med ett tredjepartsföretag som tillhandahåller en sådan tjänst.
1.4. Du får inte sälja, överföra eller förvärva konton till eller från andra Spelare.
1.5. Pengar kan inte överföras från ditt konto till en annan Spelares konto.
1.6. Du måste läsa igenom alla dessa Allmänna villkor noggrant innan du kryssar i rutan för godkännande. Om du inte godkänner någon bestämmelse i dessa Allmänna villkor får du inte använda eller fortsätta att använda Webbplatserna.
1.7. Du kan när som helst stänga ner ditt konto genom att klicka på din Profil och begära att ditt konto hos Kungaslottet avslutas.
1.8. Kungaslottet förbehåller sig rätten att när som helst göra ändringar i dessa Villkor på grund av affärsmässiga skäl eller förändringar i regelverket. När du loggar in kommer du att meddelas om sådana ändringar som träder i kraft omedelbart när du godkänner de Villkoren på vår Webbplats. Du har rätt att neka till att acceptera de ändrade Villkoren, men om du gör det kommer du inte längre att kunna använda våra Tjänster. Om du väljer att inte acceptera de nya Villkoren ber vi att du kontaktar vår kundtjänst för att tömma ditt spelarkonto på pengar och avsluta ditt konto.
1.9. I enlighet med vår svenska licens är vi skyldiga att informera dig om vad som händer med de medel som du har på ditt spelarkonto, och i vilken utsträckning dessa medel skyddas i händelse av konkurs. Vi håller kundernas medel åtskilda från företagets medel på ett konto för spelare i enlighet med svensk lagstiftning.
1.10. När du ansöker om ett Kungaslottet-spelarkonto garanterar du att du:
- är bosatt i Sverige;
- inte agerar på någon annan parts vägnar;
- inte har begränsad rättskapacitet;
- inte bedriver brottslig verksamhet genom ditt Kungaslottet-spelarkonto;
- inte får deponera medel vars ursprung är brottsligt och/eller annan olaglig verksamhet;
- inte får sätta in pengar med ett kort som kontoinnehavaren inte har tillstånd att använda;
- inte är anställd eller entreprenör hos Kungaslottet.
1.11. När du är registrerad på och har ett spelarkonto hos Kungaslottet accepterar och bekräftar du:
- alla definitioner och bestämmelser i dessa Villkor;
- att platsen för detta avtal är Sverige och regleras av Sveriges lagar;
- aktuella förhållanden som kan förändras med tiden;
- det är ditt ansvar att känna till den senaste versionen av Villkoren;
- att alla eventuella skatter på vinster ska betalas av dig;
- att Kungaslottet inte ska behandlas som ett finansinstitut;
- att insättningar bör användas för att spela;
- att eventuella medel på ditt spelarkonto är inte räntebärande; och
- att spelarmedel innehas på konton som är åtskilda från företagets konton och inte utgör en del av företagets tillgångar i händelse av insolvens.
1.12. Kungaslottet förbehåller sig rätten att, efter eget gottfinnande:
- förneka att du öppnar ett spelarkonto eller nekar insättningar utan ytterligare förklaring, förutsatt att alla spel och vinster som redan gjorts kommer att uppfyllas av Kungaslottet så länge de inte uppstod genom bedrägeri eller på annat sätt olagliga medel;
- stänga ett befintligt spelarkonto, förutsatt att alla spel och vinster som redan gjorts kommer att uppfyllas av Kungaslottet så länge de inte uppstod genom bedrägeri eller på annat sätt olagliga medel;
- begära identitetsdokument, inklusive men inte begränsat till, ID-handlingar, räkningar och/eller kontoutdrag som inte är äldre än 3 månader och/eller dokument som visar på källa till förmögenhet, auktorisation att använda ett visst kort (inklusive och inte begränsat till förbetalda kort) och/eller annan information som tillhandahållits av kontoinnehavaren, innan ett uttag eller insättning görs;
- avbryta personens tillgång till kampanjer, tävlingar eller andra tjänster, när Kungaslottet anser att det finns legitima tvivel om huruvida spelarkontot är, har varit eller kan vara använt:
- för olaglig, bedräglig eller oärlig verksamhet;
- som anförtrotts att inneha medel för och/eller till förmån för kontoinnehavaren;
- inneha och förvalta medel som tillhör kontoinnehavaren i enlighet med allmänt vedertagna riktlinjer;
- förverka och/eller konfiskera medel som finns på ett spelarkonto och/eller vägra att uppfylla ett krav i händelse av att, direkt eller indirekt, dessa Villkor har brutits och/eller inte respekteras; och
- begränsa, begränsa och/eller vägra att acceptera spel och avsluta evenemang eller spel från att erbjudas på Webbplatsen.
1.13. Inaktiva konton
Ditt spelarkonto betraktas som inaktivt om du inte loggar in på det under en period som är längre än tolv (12) månader.
1.14. Vilande konton
Om ditt spelarkonto har varit vilande i trettio (30) månader överför vi saldot på ditt spelarkonto till dig eller, om vi inte finner dig, behåller vi medlen eller skickar saldot på ditt spelarkonto till Spelinspektionen (som du inte kan göra några anspråk mot).
1.15. Blockerade/upphävda konton
Om ditt spelarkonto har blockerats av Kungaslottet kommer de tillgängliga medlen på spelarkontot att överföras till dig. Kungaslottet kommer att överföra pengar till dig via din senast använda betalningsmetod inom rimlig tid, förutom när ditt konto är under utredning för penningtvätt. I dessa fall kommer Kungaslottet att hantera pengarna i enlighet med gällande lagar och bestämmelser kring penningtvätt.
1.16. Självexkluderade och/eller exkluderade konton
Om ditt spelarkonto har självexkluderats eller exkluderats av Kungaslottet, kommer de tillgängliga medlen på spelarkontot att överföras till dig. Kungaslottet kommer att överföra pengar till din senast använda betalningsmetod inom en rimlig tid, förutom när ditt konto är under utredning för penningtvätt. I dessa fall kommer Kungaslottet att hantera pengarna i enlighet med gällande lagar och bestämmelser kring penningtvätt.
1.17. Stängda konton
Om du vill avsluta ditt Medlemskonto eller om kontot stängs av Kungaslottet, kommer Kungaslottet att betala det tillgängliga saldot från ditt Medlemskonto till dig så snart som möjligt och senast 5 (fem) arbetsdagar efter att ditt konto avslutats. Ingen avgift tas ut när kontot avslutas. Kungaslottet kommer att överföra pengar till din senast använda betalningsmetod inom rimlig tid när ditt konto avslutas, förutom när ditt konto är under utredning för penningtvätt. I dessa fall kommer Kungaslottet att hantera pengarna i enlighet med gällande lagar och bestämmelser kring penningtvätt.
1.18. Kungaslottet garanterar att:
- förvalta medel som tillhör kontoinnehavaren på ett säkert och lämpligt sätt,
- hantera uppgifter om kontoinnehavaren i enlighet med gällande lagar och dataskyddsregler,
- de medel som innehas på ditt spelarkonto är åtskilda från företagets konton och inte ingår i företagets tillgångar i händelse av insolvens. Eventuella pengar på ditt spelarkonto är inte räntebärande.
1.19. Alla tvister som rör ett spelarkonto och/eller en transaktion i samband med ett spelarkonto som inte kan lösas enligt dessa Villkor ska lösas i enlighet med Sveriges lagar.
1.20. Om Kungaslottet av misstag krediterar ditt spelarkonto, din betalningsmetod eller din uttagsmetod med vinster som inte tillhör dig på grund av ett tekniskt eller mänskligt fel, kommer beloppet att fortsätta att tillhöra Kungaslottet och beloppet kommer att överföras från ditt spelarkonto. Om du, innan Kungaslottet fick kännedom om felet, begärde uttag av medel som inte tillhörde dig, utan någon effekt på andra åtgärder som tillåts enligt lag , kommer det belopp som oavsiktligt betalats att utgöra en skuld som du är skyldig Kungaslottet. I händelse av en felaktig kredit är du skyldig att omedelbart meddela Kungaslottet via e-post till [email protected].
1.21. Du måste se till att pengar du sätter in på ditt spelarkonto inte är kopplade till något olagligt och i synnerhet inte kommer från någon olaglig aktivitet eller källa.Du förstår att genom att delta i spelen på Webbplatsen riskerar du att förlora pengar som du har satt in. Du får inte delta i någon bedräglig, konspiration, rigg eller annan olaglig aktivitet i samband med ditt eller någon tredje parts deltagande i något av spelen på Webbplatsen, och du får inte använda några programvarubaserade metoder eller tekniker eller maskinvaruenheter för ditt deltagande i spelen på Webbplatsen. Vi förbehåller oss härmed rätten att ogiltigförklara alla spel i händelse av sådant beteende av dig.
1.21.1. Om du misstänker fusk, manipulation eller andra överträdelser av dessa Villkor eller spelregler av en annan spelare på Kungaslottet, kan du rapportera händelsen via e-post till [email protected] eller via chattfunktionen.
1.22. Ansvarsfullt spelande
1.22.1. Du kan, efter eget gottfinnande, välja att utesluta dig själv från att spela några spel på Webbplatsen (under en bestämd eller obestämd period). Om du vill begränsa ditt spelarkonto måste du gå till din spelarkontoprofil och välja relevanta inställningar eller kontakta [email protected].
1.22.2. Efter din registrering och innan du börjar spela på Webbplatsen kommer Kungaslottet att fråga dig om hur mycket du har råd att spendera på spel per dag, vecka och/eller månad. Observera att ovanstående belopp kommer att anges som din månatliga insättningsgräns och användas för KYC för ansvarsfullt spelande. Om ett spelarkonto väljer att sätta en insättningsgräns, kommer du att få ett meddelande om att din insättningsgräns har nåtts när gränsen nås, och du kommer inte att kunna göra några fler satsningar. Du kommer att kunna granska dessa gränser om du vill ändra dem. Du kan ändra din insättningsgräns och ändringen kommer att göras automatiskt efter en period 7 dagar. Om du vill sänka gränsen börjar ändringen gälla omedelbart.
1.22.3. Vid registrering kommer du att bli ombedd att fastställa en tidsgräns för din inloggning per dag, vecka och månad. Du kommer att kunna granska dessa gränser om du vill ändra dem. Du kan ändra din tidsgräns. Om du vill förlänga din tidsfrist börjar ändringen gälla följande månad som ändringen begärdes men aldrig tidigare än 72 timmar från begäran. Om du vill sänka gränsen börjar ändringen gälla omedelbart.
1.22.4. Dessutom kan du välja att inkludera en spelgräns (max insatsgräns, satsningsgräns, förlustgräns) på ditt spelarkonto. För att sätta en gräns för ansvarsfullt spelande måste du logga in på ditt spelarkonto och under ditt profilavsnitt kan du ange eller hantera dina gränser. Om du bestämmer dig för att sänka gränsen kommer den här uppdateringen att ha omedelbar effekt. Men om du bestämmer dig för att öka gränsen, kommer den här uppdateringen att ske automatiskt efter 7 dagar har gått.
1.22.5. Du kan välja att utesluta dig själv under en period av 24 timmar, 1 månad, 3 månader, 6 månader, 1 år, 2 år, 3 år, 5 år eller på obestämd tid. Under denna period kan ditt spelarkonto inte öppnas igen under några omständigheter. Vi rekommenderar att du även gör detta med andra operatörer där du kan registreras. Vi rekommenderar att du utesluter dig själv från vår webbplats via det nationella självuteslutningssystemet www.spelpaus.se. När perioden har passerat kommer du att kunna logga in på ditt spelarkonto.
1.22.6. Du kan välja att låsa ditt spelarkonto under en viss tid eller tills vidare. Om du väljer att låsa ditt spelarkonto "tills vidare" kan ditt spelarkonto inte öppnas igen förrän 12 månader har gått.
1.22.7. För att utesluta dig själv måste du skicka ett e-postmeddelande till [email protected] med följande uppgift: "Jag vill uteslutas från www.kungaslottet.se", eller besöka Webbplatsen och klicka på "Ansvarsfullt spelande". En självuteslutning kommer att ha omedelbar verkan efter att en kundtjänstrepresentant har mottagit din begäran. Oavsett kommer vi att fråga dig hur länge du vill uteslutas, annars kommer 6 månader att tillämpas som standard.
1.22.8. Om du vill utesluta dig själv på obestämd tid kommer ditt spelarkonto att stängas och du kommer inte att kunna omregistrera dig på Webbplatsen.
1.22.9. Förlust av kontroll
- Spel bör ses som ett nöje och inte som ett sätt att tjäna pengar.
- Håll koll på den tid och de pengar du spenderar när du spelar.
- Innan du börjar spela rekommenderar vi att du använder insättnings-, förlust- eller satsningsbegränsningsverktygen för att hjälpa dig att kontrollera hur mycket du använder. Du hittar den under "Mitt konto" -> "Ansvarsfullt spelande".
- Om du vill se vilken typ av spelare du är, rekommenderar vi självbedömningstester, med vilka du kan identifiera tidiga tecken på riskabelt spelbeteende.
- Undvik att jaga förluster;
- Spela bara när du har råd med förlusterna;
- Om du behöver prata om aktuella problem som du har med ditt spelbeteende, vänligen kontakta någon av de organisationer som du hittar under supportgrupper på Webbplatsen.
1.22.10. Spelare får inte sätta in pengar med orättmätiga eller olagliga ursprung.
1.22.11. Glöm inte att spel kan vara beroendeframkallande. Om en spelare anser att han/hon behöver hjälp att vara fri från sådant missbruk, han/hon bör besöka avsnittet om Ansvarsfullt spelande på Webbplatsen.
2. Betalningsregler
2.1. Du får endast delta i ett spel om du har tillräckligt med pengar på ditt spelarkonto för sådant deltagande.
2.2. Du kan sätta in pengar med en mängd olika metoder. En fullständig lista finns på sidan Betalningsalternativ.
2.3. Vi kan sätta ett minimumbelopp för insättningar. Du kan se detta belopp samt eventuell behandlingsavgift när du ska göra en insättning. Innan det att du slutför en transaktion kommer det presenteras hur mycket pengar som kommer finnas på ditt spelarkonto samt eventuell behandlingsavgift.
2.4. Insättningar behandlas snabbt och det uppdaterade saldot visas omedelbart på spelarkontot när en betaltjänstleverantör används. Kungaslottet tar inget ansvar för eventuella förseningar som orsakas av dess betalningssystem eller förseningar som orsakas av en tredje part.
2.5. Kungaslottet har rätt att vägra en betalning eller satsning till dig tills dess att din identitet har verifierats.
2.6. Uttag från spelarkontot sker genom betalningar adresserade till Kontoinnehavaren eller överförda till ett Kontoinnehavarens bankkonto i enlighet med Kontoinnehavarens anvisningar. Kungaslottet förbehåller sig rätten att göra en skärpt kundkontroll när en ändring begärs.
2.7. Vi kan sätta mimimumbelopp för uttag. När du begär ett uttag kommer det synas vilket belopp som är det minsta du kan begära. Skulle du vilja begära ett uttag som är mindre än det angivna beloppet, vänligen kontakta vår kundtjänst på [email protected]. Vi reserverar rätten att begära en avgift på uttag, alla eventuella avgifter kommer synas när du är på uttagssidan.
2.8. En spelare kan göra så många uttag som han/hon vill. Om en spelare tar ut mer än en gång under en 1-dagarsperiod kan en hanteringsavgift debiteras.,
Kungaslottet kommer inte att debitera dig några banköverföringsavgifter. Men det rekommenderas att du kontrollerar med din bank om de kommer att ta ut sådana avgifter. Kungaslottet ansvarar inte för någon avgift som du debiteras eftersom detta ligger utanför vår kontroll.
Kungaslottet kommer inte att debitera dig några banköverföringsavgifter. Men det rekommenderas att du kontrollerar med din bank om de kommer att ta ut sådana avgifter. Kungaslottet ansvarar inte för någon avgift som du debiteras eftersom detta ligger utanför vår kontroll.
Kungaslottet kommer att kontakta dig så att du kan tillhandahålla de begärda dokumenten och raderar alltid känslig och konfidentiell information i linje med vår integritetspolicy. Kungaslottet behandlar uttaget när tillfredsställande dokumentation har mottagits och godkänts.
2.10. Om ovannämnda tröskel inte överskrids kommer Kungaslottet att behandla alla uttag inom 48 timmar, dock utan att lämna någon garanti. Det kan finnas tillfällen när ditt spelbeteende behöver undersökas innan ett uttag godkänns och i sådana fall är du medveten om att det i vissa fall kan förväntas att behandlingen av uttaget försenas. Om detta sker kan Kungaslottet inte ge en förklaring till varför ett uttag ännu inte har behandlats. Sådana händelser inkluderar bedrägerier och penningtvättsutredningar av Kungaslottet och av behöriga myndigheter.
2.11. Kungaslottet har åtagit sig att följa sin policy mot penningtvätt och är bundna av alla lagar och förordningar som gäller för penningtvätt. Kungaslottet förbjuder därför överföringar mellan spelarkonton och förbjuder dig att sätta in pengar via ett betalningssätt och ta ut pengarna via ett annat. Dessa händelser ses som misstänkta och kan rapporteras till berörda myndigheter. Dessa händelser och andra misstänkta transaktioner kommer att rapporteras till berörda myndigheter.
2.12. Kungaslottet förbehåller sig rätten att ta ut en transaktionsavgift på insatta belopp som inte användes för spel innan de togs ut.
2.13. Om du spelar progressiva spelautomater och vinner en jackpott på mer än 310 000 kronor kan du bli ombedd att vänta upp till 30 arbetsdagar, från det att vinsten bekräftats, på att betalningen ska behandlas. Efter denna period kommer du att tillåtas att ta ut den totala vinsten oavsett storlek.
För vinster som inte kategoriseras som progressiva jackpottar gäller följande:
- Du kan när som helst ta ut saldot från ditt spelarkonto (förutom eventuellt bonussaldo som är föremål för begränsningar av satsningar). Vid uttag måste alla belopp upp till 310 000 kronor överföras till din ursprungliga betalningsmetod. Över detta tak måste saldot betalas via banköverföring. För att begära ett belopp över 310 000 kronor, kontakta kundtjänst på [email protected]
För att undvika tvivel, Kungaslottet är skyldiga att utföra ytterligare due diligence-kontroller, vilket kan leda till en fördröjning innan du får dina pengar.
2.14. Kungaslottet kan inte hållas ansvarigt gentemot kunder när det gäller poolade jackpots från leverantörer. Kungaslottet har ingen skyldighet att betala ut en jackpotvinst förrän en fullständig verifieringsprocess har bekräftats (inklusive verifiering av spelaren och vinsten) och betalningen har godkänts av Kungaslottet eller annan tredjepartsleverantör.
2.15 Kungaslottet kommer under inga omständigheter att erbjuda dig kredit. Du måste ha tillräckligt med pengar på ditt spelarkontot för att kunna spela. Kungaslottet förbehåller sig rätten att annullera alla spel som kan ha accepterats när kontot inte hade tillräckligt med medel för att täcka spelet. Pengar som betalas ut till dig efter spel som gjorts utan tillräckliga medel ska omedelbart återföras till Kungaslottet som under alla omständigheter förbehåller sig rätten att göra nödvändiga justeringar på ditt spelarkonto.
2.16. När du spelar på spel där vår svenska licens gäller, får du endast sätta in pengar i svenska kronor (SEK).
3. Säkerhetsregler
3.1. Kungaslottet upprätthåller strikt sekretess när det gäller alla relationer med dig. Information kommer att lämnas ut om det krävs av en tillsynsmyndighet, domare eller annan offentlig myndighet, och/eller i händelse av att du bryter mot Villkoren och/eller eventuella ytterligare Kungaslottet regler, kan information lämnas ut till en tredje part för undersökande ändamål.
3.2. Vid registrering av ett konto hos Kungaslottet väljer du ett lösenord och ett användarnamn och vi rekommenderar starkt du håller kontots användarnamn, lösenord och inloggningsuppgifter strikt konfidentiella. Om du vid något tillfälle misstänker att (i) en tredje part är medveten om nämnda inloggningsuppgifter, eller (ii) att en tredje part har fått tillgång till dessa uppgifter, eller (iii) upptäcker någon misstänkt aktivitet eller inloggning som rimligen kan tyda på obehörig användning av kontot, måste du omedelbart ändra inloggningsuppgifterna eller kontakta Kungaslottets kundtjänst. Därefter kommer en ny länk för återställning av lösenord att tillhandahållas direkt av Kungaslottet. Kungaslottet ansvarar inte för någon obehörig aktivitet som utförs på kontot.
3.3 Om du har anledning att tro att andra har tagit del av denna information ska du omedelbart kontakta Kungaslottets kundtjänst och en ny länk för återställning av lösenord kommer att utfärdas.
3.4. Kortinsättningar kan, från tid till annan, helt avvisas, beroende på vissa säkerhetssystem som hanteras tillsammans med en betalningslösningsleverantör och/eller finansinstitut. Sådana säkerhetsåtgärder får avvisa legitima kort som inte kan behandlas vid en viss tidpunkt. Kungaslottet personal styr inte dessa system, inte heller har de någon kunskap om orsakerna till varför vissa insättningar avvisas.
3.5. Kungaslottet kan begära dokumentation för att verifiera identitet och/eller tillstånd att använda ett visst kort och/eller annan relevant information och dokumentation som tillhandahålls av dig innan insättningar och/eller uttag. Detta kan orsaka korta förseningar. I det här fallet kommer Kungaslottet att kontakta dig för att få dokumentation om due diligence, till exempel en kopia av identitetshandling, adressbevis och äganderätt till insättningskällan, och känslig och konfidentiell information raderas alltid i linje med vår sekretesspolicy. Kungaslottet kommer att behandla uttaget när tillfredsställande bekräftelse har mottagits. Kungaslottet förbehåller sig rätten att blockera eller stänga ditt spelarkonto i händelse av att begärd information eller dokument inte tillhandahålls eller om sådan information eller sådana dokument är felaktiga, falska eller vilseledande.
3.6. Användning och missbruk av en bugg i någon del av spelprogramvaran som tillhandahålls via någon programvara som tillhandahålls av Kungaslottet är olaglig. Kungaslottet ska vidta alla nödvändiga åtgärder i händelse av användning och/eller missbruk av en bugg från en Spelare och blockera Spelarens konto, frysa innestående medel och vidta eventuella rättsliga åtgärder.
3.7. Endast en bonus per hushåll/IP-adress kan användas. I händelse av missbruk av bonusen kommer denna bonus att förverkas och alla medel på detta spelarkonto kommer att hållas inne i väntan på återbetalning (om tillämpligt) i enlighet med paragraf 1.16.
3.8. Kungaslottet förbehåller sig rätten att, efter eget gottfinnande, avbryta, återställa eller justera transaktioner och/eller förverkade medel på grund av: tekniskt fel, "uppenbart fel", force majeure; brott mot Villkoren; samverkan och/eller brottsliga handlingar.
3.9. Kungaslottet bekräftar eller tar inget ansvar för skador som orsakats en spelare och/eller tredje part direkt och/eller indirekt orsakad av:
- tekniskt fel, "uppenbart fel", force majeure, och/eller resultatet av ett kasinospel och/eller liknande
- brott mot Villkoren;
- samverkan och/eller brottsliga handlingar;
- finansiella risker och förluster; och/eller
- rättsliga och finansiella åtgärder och/eller andra åtgärder kan vidtas mot deltagaren och/eller tredje part.
3.10. Uttag av spelare sker med samma metod som insättningen. Utom i de fall där vinsten överstiger 310 000 kronor när punkt 2.13 gäller. Om uttagsmetoden inte kan matcha insättningsmetoden kan Kungaslottet efter eget gottfinnande bestämma lämplig uttagsmetod, som kan bli föremål för ytterligare kontroller och/eller kräva ytterligare information från dig.
4. Casino och välkomsterbjudanden
4.1 Introduktion till bonuserbjudanden
4.1.1 Du har rätt att endast få ett (ett) välkomsterbjudande, vilket inkluderar: en välkomstbonus "Välkomsterbjudandet".
4.1.2 Välkomsterbjudandet är endast tillgängligt för nyregistrerade spelare som har gjort en första insättning på minst 100 SEK.
4.1.3 Du kan när som helst avaktivera ett välkomsterbjudande genom att klicka på "Förverka" på sidan "Mina bonusar" och "Mina priser" på spelarkontot. Notera att en förverkad bonus inte kan aktiveras vid ett senare tillfälle.
4.1.4 Du kan vinna olika troféer, som samlarobjekt, och dessa ska inte tolkas som en bonus inom bestämmelserna i detta avsnitt (”Troféer”). Troféer vinns genom att spela spel som kan göras tillgängliga av Kungaslottet, efter eget godtycke. Du måste satsa minst € 0.09 per snurr för att vara berättigad att vinna en trofé hos Kungaslottet i enlighet med denna klausul. Vunna troféer är tillgängliga under "Mina troféer" på spelarkontot.
4.2. Välkomstbonus
4.2.1. Följande definitioner gäller välkomstbonusen:
"Aktiveringsdatum" betyder det datum då du aktiverade välkomstbonusen (under avsnittet "Min bonus" på ditt spelarkonto (som finns under "Min profil")). Du har trettio (30) kalenderdagar, om inte annat anges i de viktigaste villkoren i välkomsterbjudandet, för att aktivera din del av välkomsterbjudandet.
”Användningsperiod” är ettusen åttahundratjugofem (1825) dagar från aktiveringsdatumet. Du har 1825 dagar på dig att använda din välkomstbonus om inte annat anges i de viktigaste villkoren i välkomsterbjudandet. Denna bonus finns under avsnittet "Mina bonusar" på ditt spelarkonto (finns under "Min profil").
"Första insättning" innebär den första insättningen som du gör med Kungaslottet upp till maximal bonus som anges i välkomsterbjudandet, som minst måste vara minst 100 SEK. Även om det är möjligt att göra en första insättning som överstiger detta belopp och omsätter summan, kommer beloppen över 20,000 SEK inte att uppfylla insättningskraven för insättningsbonusen.
"Maximal insättningsbonus" ett belopp som motsvarar det som du max kan få som bonus (dvs. 20,000 SEK).
4.2.2. När du har gjort din första insättning kan du när som helst välja att aktivera välkomstbonusen under avsnittet "Mina bonusar" på ditt spelarkonto (som finns under "Min profil").
4.2.3. När du har aktiverat välkomstbonusen kommer varje satsning som du gör med din första insättning, eller andra medel som du sätter in efter denna punkt, att börja räknas mot omsättningskraven.
4.2.4. Beloppet för välkomstbonusen som betalas ut till dig beror på det sammanlagda belopp som du satsar under användningsperioden. Under inga omständigheter kommer det belopp som betalas ut till dig att vara mer än totalt 20,000 SEK.
4.2.5. För att få den maximala insättningsbonusen måste du satsa ett belopp som motsvarar 250 gånger värdet av den totala bonusen, om inte annat anges i de viktigaste villkoren för välkomsterbjudandet. Då den totala bonusen är 20,000 SEK, måste du därför satsa (250x20,000 SEK) för att få den totala bonusen utbetald.
4.2.6 Välkomstbonusen på 20,000 SEK är utbetald i flera etapper på 0.125% vardera. Du kommer därför få 25 SEK utbetald per 6,250 SEK som du omsätter. Varje etapp kommer hamna på ditt spelarkonto och är både spel och uttagbar. Vänligen notera att bonusbalansen inte är spel eller uttagbar.
4.2.7 Insättningsbonusen är endast tillgänglig på casinospel (exempelvis slots, roulette, live casino) på www.kungaslottet.se. Omsättningar på ett progressivt jackpottspel kommer inte att räknas som en del av omsättningskravet (dvs det belopp som behöver omsättas under användningsperioden) för insättning bonusens syfte.
4.2.8 Eventuella vinster går att ta ut under pågående bonus.
4.2.9 Insättningsbonus kan aktiveras och användas tillsammans med dina 150 Freespins.
4.2.10 Insättningsbonusen kan inte användas i samband med andra tävlingar.
4.2.11 För att avbryta bonusen, vänligen kontakta vår kundtjänst. Vid avbruten bonus, kvarstår eventuella vinster och etapper som redan betalats ut från bonus balansen. Vi reserverar rätten att avbryta en bonus om ett spelarkonto har varit inaktivt i sex (6) månader.
4.2.12. Hur mycket en satsning bidrar till en välkomstbonus omsättningskrav varierar beroende på vilket spel du spelar. Du kan kontrollera hur mycket en satsning på ett visst spel bidrar till en välkomstbonus omsättningskrav genom att besöka: www.kungaslottet.se/sv/payout-ratios/.
4.2.13. Olika spel har olika procentuell avkastning till spelarsiffror (RTP). Spelets RTP påverkar hur snabbt du uppfyller omsättningskravet. När vi nämner RTP i texten menar vi "Teoretisk återgång till spelare" (TRTP).
4.2.14. Omsättningskravet för att slutföra en bonus baseras på ett specifikt spels RTP (retur till spelare), ett spel med 96% RTP bidrar med 100% till omsättningskravet, ett spel med 95% RTP bidrar med 125% till omsättningskravet, medan ett spel med 97% RTP bidrar med 75%. Varje 0,01% över 96% RTP av ett visst spel ger 0,25% mindre (max 75%) bidrag till bonussatsningskravet. Varje 0,01% under 96% RTP av ett visst spel ger 0,25% extra (max 75%) till bidraget från bonussatsningskravet. Du kan hitta alla spel RTPs på denna sida https://www.kungaslottet.se/payout-ratios/, välj "Teoretisk" vy av RTP och inte den "Faktiska" vyn.
Observera att detta endast gäller spel i våra kategorier "Video slots", "Slots", "Vegas" och "Skraplotter", inget spel från dessa fyra kategorier kan bidra med mindre än 25% eller mer än 175% till omsättningskravet.
Belysandeexempel:
Irish Eyes 2 bidrar med 125% till en bonus omsättningskrav, vilket innebär att om du satsar 20 Kr i Irish Eyes 2 kommer 25 Kr att anses bidra till det sammanlagda belopp som krävs för att satsas under användningsperioden.
Att spela spel i kategorin Roulette, Blackjack eller Video Poker bidrar endast med 10% till en bonus omsättningskrav, vilket innebär att om du satsar 200 kr i Roulette, Blackjack eller Video Poker, kommer 20 Kr att anses bidra till det sammanlagda belopp som krävs för att satsas under användningsperioden.
4.2.15. Ytterligare villkor för välkomsterbjudande:
- Alla överträdelser av välkomsterbjudandet kommer att resultera i blockerade spelarkonton och förverkade vinster och bonusar, och kommer att omfattas av bestämmelserna i paragraf 1.16.
- Kungaslottet förbehåller sig rätten att ändra villkoren och strukturen för bonuserbjudandet när som helst.
- Riskfria spel på ett spel kvalificerar inte för omsättningskrav.
4.3. När en spelare satsar en aktuell bonus och erbjuds en annan bonus/kampanj, till exempel från ett närstående företags webbplats, även om erbjudandet inte är personligt, bör spelaren först kontakta Kungaslottet kundtjänst på [email protected] för att bekräfta att en sådan bonus är giltig för honom/henne. Om giltigheten inte bekräftas och tas emot av spelaren, riskerar spelaren att få bonusen och vinsterna från den bonusen annullerade och förverkade.
4.4. Freespinn - Första registrering och insättning
4.4.1. Nya spelare som gör sin första insättning är berättigade till 150 Free spins i spelet Ave Caesar Dynamic Ways, vilket är inkluderat i din välkomstbonus vid registrering och slutförande av första insättning på minst 100 SEK.
4.4.2 Du måste aktivera dina 150 Freespins inom sju (7) dagar och använda dem inom 24 timmar av sådan aktivering.
4.4.3 Varje Freespin har ett värde av 2 SEK. Du måste omsätta eventuella vinsterna i Freespinsen minst 35x innan du kan begära ett uttag. Du har 60 dagar på dig att omsätta eventuella vinster från Freespins.
4.4.4. Alla vinster från välkomstspinn kommer att överföras till ditt kontosaldo. Om du vill begära ett uttag innan de 150 välkomstspinnen är slutförda, kan du göra det utan problem. Välkomstspinnen kommer vara tillgängliga tills dess att du avbryter dem, eller har spelat klart dem. Du kan ta ut vinsterna och utbetalda bonusar när som helst.
5. Spelregler
5.1. Beskrivningar av kasinospel är en tjänst som tillhandahålls av Kungaslottet i syfte att förklara varje spel och göra det lättare för en användare att få en överblick över varje spel. Kungaslottet tar inget ansvar för eventuella fel i dessa spelbeskrivningar. Om beskrivningen och reglerna för ett spel inte matchar har reglerna företräde.
5.2. Kungaslottet ansvarar inte för driftstopp, serverproblem, fördröjning eller tekniska eller politisk fel och/eller störningar i spelet. Återbetalningar görs endast efter lednings gottfinnande.
5.3. Kungaslottet tar inget ansvar för skador eller förluster som anses eller misstänks ha inträffat genom eller i samband med Webbplatsen eller dess innehåll; inklusive men inte begränsat till förseningar eller avbrott i drift eller överföring, förlust eller förstörelse av data, kommunikation eller radhaveri, någon persons missbruk av Webbplatsen eller dess innehåll, eller eventuella fel eller utelämnanden i innehållet.
5.4. Om ett kasinosystem inte fungerar som det ska kommer alla satsningar att annulleras. Eventuella ofullständiga satsningar kommer att slutföras inom 90 dagar, annars kommer de att avslutas.
5.5. I händelse av att ett spel startas men avbryts på grund av systemfel, ska Kungaslottet återbetala det belopp som satsas i spelet till spelaren genom att kreditera det till spelarens spelarkonto eller, om spelarkontot inte längre existerar, betala det till spelaren på ett godkänt sätt; och om spelaren har samlat på sig kredit vid den tidpunkt då spelet stängs av, kommer spelarens spelarkonto att krediteras med kreditens monetära värde, eller, om spelarkontot inte längre finns, betala det till spelaren på ett godkänt sätt.
5.6. I händelse av ett fel med publicerade odds eller utbetalningar kommer Kungaslottet att meddela spelaren om felet, avbryta alla satsningar och annullera alla vinster. Kungaslottet kommer att sträva efter att se till att alla parter, som direkt påverkas av ett sådant fel, hamnar i samma position som de var innan felet inträffade.
5.7. Kungaslottet ansvarar inte för fel på spelenheter eller försök av spelaren att delta i spel eller kampanjer genom kampanjer eller metoder, medel eller medel som inte är avsedda av Kungaslottet. Kungaslottet förbehåller sig rätten att stänga en spelares spelarkonto av vilken anledning som helst och att utfärda saldot på spelarens spelarkonto vid tidpunkten för en sådan uppsägning.
6.Ansvarsfriskrivning
6.1. Kungaslottet förbehåller sig rätten att alltid lösa eventuella tvister efter eget gottfinnande och i enlighet med principen om rättvisa.
6.2. Om Kungaslottet hålls ansvariga av en domstol och/eller liknande myndighet med rättslig jurisdiktion och/eller med jurisdiktion över Kungaslottet, ska Kungaslottet ansvar begränsas till insatsbeloppet, eller nettovinsten, beroende på vilket som är lägst. Alternativt, när det är relevant och tillämpligt, det belopp som registrerats på Kungaslottet-kontot eller det belopp som överförs till eller från Kungaslottet-kontot, beroende på vilket som är lägst.
6.3. Kungaslottet ansvarar inte för:
- överföringar och/eller mottagning av data och/eller information på Internet;
- någon funktionsnedsättning av nätverket som förhindrar en god utveckling av ett spel, mottagning av material eller kommunikationskrets;
- förlust av data;
- skador som orsakats av ett virus, fel, tekniska fel;
- skador på spelarens egendom;
- något fel som förhindrar eller begränsar möjligheten att delta i ett spel eller fel som har skadat spelarsystemet; eller
- anslutningen till Webbplatsen och spelarens deltagande i ett spel, vilket sker under ditt eget ansvar.
Om något av ovanstående scenarion skulle inträffa som ett direkt resultat av grov vårdslöshet från Kungaslottet skulle ansvarsbegränsningen enligt ovanstående klausul inte gälla. Grov vårdslöshet innebär en avsiktlig handling av underlåtenhet som görs av Kungaslottet, med avsikt att skada eller förbise en spelares rättigheter och friheter.
6.4. Kungaslottet kommer att lämna ut personuppgifter när de beordras att göra det av en tillsynsmyndighet och/eller i enlighet med en rättslig bestämmelse i tillämpliga och styrande lagar. För bedrägeriidentifiering och kontroll är du överens om att Kungaslottet har rätt att överföra dina personuppgifter till tredje part, inklusive så kallade leverantörer av adressverifieringssystem och andra partner. Dessutom förbehåller sig Kungaslottet rätten att lämna ut personlig information till relevanta mottagare när Kungaslottet har rimliga skäl att misstänka bedrägeri som involverar ett Kungaslottet-konto.
6.5. Policy mot penningtvätt. Kungaslottet arbetar kontinuerligt för att förhindra penningtvätt. Det finns flera verktyg för att förhindra penningtvätt:
- Verifiering av spelare via mobilautentisering. Alla spelare måste verifiera sin mobiltelefon vid registreringen.
- Om möjligt och genomförbart måste alla uttag göras via samma betalningskanal som insättningen.
All misstänkt penningtvätt kommer att utredas och åtgärder vidtas omgående.
7. Sekretesspolicy och cookiepolicy
7.1. Kungaslottet värdesätter din integritet och sekretess. Vi samlar endast in information som verkligen är nödvändig för vår verksamhet och vi skyddar den med de senaste säkerhetsverktygen. Läs vår Integritetspolicy här och vår Cookiepolicy här för att få en bättre förståelse för hur vi behandlar dina personuppgifter och hur vi använder cookies på Kungaslottet webbplats.
7.2. Det är ditt ansvar att se till att enheten du använder för att få tillgång till Kungaslottet är kompatibel. Vi har inget ansvar för om enheten som du använder för att spela hos Kungaslottet inte fungerar korrekt. Vi tar inte heller något ansvar om du försöker delta i något av spelen eller erbjudandena med metoder, medel eller sätt som inte är avsedda av Kungaslottet.
7.3. Kungaslottet tillhandahåller beskrivningar av casinospel för att förklara varje spel, vilket vi hoppas gör det lättare för dig att få en överblick över varje spel och dess regler. Kungaslottet tar inget ansvar för några fel i dessa förklaringar av spelen. Om det finns en skillnad mellan beskrivningen som tillhandahålls av Kungaslottet och spelregler som är tillgängliga inom varje spel, har reglerna för spelet företräde.
8. Chattrum
Chattrum finns på Kungaslottet webbplats som erbjuder turneringar. Vi förväntar oss att alla spelare behandlar varandra med respekt i våra chattrum. Vi vill att våra spelare ska känna sig bekväma och nöjda med att kunna chatta med andra likasinnade spelare. Genom att gå in i Kungaslottet chattrum godkänner du följande villkor:
- respektera dina chattpartners
- vi accepterar inte något hotfullt, förolämpande eller vulgärt språk, inklusive kommentarer som är rasistiska eller nedsättande om någons tro;
- för att undvika avtal mellan spelare.
- chattspråket ska vara svenska och inga andra språk får användas vid bordet.
- kom ihåg att alla meddelanden du publicerar loggas och sparas och att vi kan spåra det du har publicerat sedan du gick med;
- spelare får inte gå med på utbyte av pengar.
- spelare får inte komma överens med varandra om resultatet av en turnering, e.g i syfte att hjälpa en eller flera spelare att vinna turneringspriset;
- ingen reklam från spelare av något slag är tillåten.
Spelare som inte följer våra villkor kan få sina chattprivilegier borttagna, tillfälligt eller permanent, av Kungaslottet.
Kom ihåg att chattrummen modereras och att alla konversationer loggas och registreras och att alla misstänkta chattar kommer att rapporteras till berörda myndigheter. Vi förbehåller oss också rätten att ta bort ett chattrum när som helst.
Tänk på att det bästa sättet att svara på verbala attacker är att ignorera dem. Frestas inte till att börja förolämpa andra, då detta beteende kan innebära att även du kommer att uteslutas från chatten.
Du kan också kontakta vår kundtjänst på [email protected] med chattfunktionen. Då måste du vara artig mot personalen. Stötande eller förolämpande beteende kommer att rapporteras, och Kungaslottet förbehåller sig rätten att omedelbart stänga ditt spelarkonto för sådant förkastligt beteende.
9. Klagomål
9.1. Om du har klagomål eller har problem med våra Tjänster kan du kontakta vår kundtjänst på [email protected] eller genom att begära att bli uppringd.
9.2. Alla klagomål eller anspråk, oavsett slag, inklusive när det gäller ditt spelarkontot (spel, transaktioner eller andra ärenden) eller saldot på spelarkontot, ska meddelas till oss genom att kontakta vår kundtjänstavdelning senast 6 månader efter att du har blivit medveten om orsaken till klagomålet eller anspråket.
9.3. Kungaslottet åtar sig att besvara och lösa klagomålet inom 8 veckor från det datum då klagomålet lämnades in och kommer att sträva efter att tillhandahålla en snabb lösning av problemet.
9.4. Om du av någon anledning inte är nöjd med hur vi har löst ditt klagomål har du rätt att vända dig till en tjänst för tvistlösningar.
9.5. Du kan lämna in ditt klagomål till Allmänna reklamationsnämnden (ARN). Din tvist kommer att granskas och, om det finns fog för ditt klagomål, kommer en panel utvärdera klagomålet. När utvärderingen avslutats utfärdar panelen ett beslut i form av ett skriftligt dokument som skickas till dig och Kungaslottet. Dokumentet kommer att förklara panelens skäl till beslutet, panelens slutsats och hur tvisten ska lösas. Beslutet kommer att vara slutgiltigt och bindande för alla parter i tvisten, så länge som samtliga fakta presenterats av alla berörda parter.
9.6. ARN kan kontaktas enligt nedan:
Adress: Kungsholmstorg 5, Stockholm. Besökstider: Måndag-fredag 10.00 - 12.00
E-post: [email protected]
Post: ARN, Box 174, 101 23 Stockholm (Om du skickar rekommenderat brev ska det adresseras till ARN och inte till en specifik administratör.)
9.7. Du kan också använda plattformen "Online Dispute Resolution" (https://ec.europa.eu/consumers/odr/) för att framföra ett klagomål.
9.8. Om du lämnar in ett klagomål eller anspråk i enlighet med avsnitt 10, förbehåller vi oss rätten att när som helst, utan föregående meddelande och utan att det påverkar något efterföljande förfarande, stänga ner ditt konto, neka åtkomst till hela eller delar av Tjänsterna, och i synnerhet vägra att acceptera spel eller transaktioner eller att dra tillbaka kampanjerbjudanden från Kungaslottet i avvaktan på att förfarandet är avgjort.
10. Tillämplig lag och jurisdiktion
10.1. Dessa Villkor skall regleras av Sveriges lagar.
10.2. Parterna är överens om att alla tvister, kontroverser eller anspråk som uppstår på grund av eller i samband med dessa Villkor, eller varje överträdelse av dem eller dess ogiltighet, ska prövas uteslutande av domstolarna i Sverige.